srijeda, 21. ožujka 2012.

Semsa Suljakovic


Šemsa Suljaković - Biografija



"Selo Misurići, gdje sam živjela do početka osnovne škole, nazivam odmila državom Misuri. U tom selu bilo je pet, šest kuća u kojima su živjeli uglavnom Suljakovići. Odrastala sam između tih pet, šest kuća čija su dvorišta dijelili voćnjaci, u kojima su uglavnom rasla stabla šljiva i trešanja. Uglavnom smo se igrali žmurke, sakrivali smo se iza plastova sijena i drveća kojeg je oko naše kuće bilo mnogo. Moji roditelji bili su strogi. Znalo se ko šta radi u kući. Imala sam ugodno djetinjstvo, bez obzira na činjenicu da su se moji roditelji rastali. Uglavnom je bila borba oko mene - otac me vukao na svoju, a majka na njenu stranu. Možda zbog toga što sam bila najstarije dijete", priča Šemsa.

Njeno bezbrižno djetinjstvo prekinuo je posao, jer je još kao trinaestogodišnjakinja počela pomagati mami u firmi.

"Bila sam najstarija, od šestoro djece, pa sam mami sa trinaest godina počela da pomažem u poslovima u preduzeću u kojem je tada radila. Majka je radila u Izvršnom vijeću i mene je vodila da joj pomažem kada se rade veliki poslovi. Do tada sam se selila najmanje dva puta. Svoje rodno selo napustila sam u drugom razredu osnovne škole i otišla u Jelah, kod Tešnja. U šestom razredu opet sam se s majkom preselila, ovaj put u Sarajevo kod djeda - u naselje Širokača. Bilo je to vrijeme kada nije bilo bitno školovanje, nego koje poslove znaš raditi u kući u kojoj živiš", priča Šemsa.

KARIJERA

Nakon deset godina života u Sarajevu, sasvim slučajno, ona se počinje baviti pjevanjem.

"Moj talenat se primjećivao još u školi. Uvijek bih prva naučila pjesmicu ili zamijenila učiteljicu na predmetu muzičkog vaspitanja. U mom naselju živjela je jedna pjevačica Sena, koja je bila udata za harmonikaša. Pozvala me jedne godine da izađem s njom u kafanu u kojoj je ona godinama pjevala. Sjećam se da su me nagovarali na taj izlazak: 'Hajde. Šta ćeš stalno u kući! Hajd' s nama'. Izašla sam u tu kafanu i na našem stolu bio je upaljen njen mikrofon. Pjevušila sam s njom spontano i kada se vratila za sto bila je oduševljena mojim glasom. Rekla mi je začuđeno: 'Kako ti pjevaš!'. Bilo me je u početku stid", kaže Šemsa, koja je s karijerom pjevača zvanično startala 1971. godine u restoranu vlasnika Josipa Softe u Nedžarićima.

Naime, nakon tog sudbonosnog izlaska s prijateljicom Senom, njena karijera krenula je uzlaznom putanjom.

"Sutradan, nakon tog izlaska, gazda mi je rekao da odlično pjevam i da hoće sutra da me vidi s mikrofonom u ruci. Pristala sam i taj dan, dobro se sjećam, tada najslušanije pjesme napisala sam na jedan papir, kako se ne bih obrukala na prvom nastupu. U početku sam pjevala sa sveskom u ruci i mic, po mic, moja karijera je napredovala", priča Šemsa. A svoj novi posao godinama je krila od svojih.

"I mama je bila izrod u familiji, jer je u to vrijeme bilo sramota rastati se. Prvo je mati obrukala familiju, onda sam ja nakon nje postala izrod u istoj. Ipak, poslije su svi bili ponosni na mene kad sam radila svoj posao dobro", kaže Šemsa.

I sama je postala majka, još 1967. godine, prije nego što je kročila u svijet muzike.

"Imala sam 18 godina. Zabavljala sam se s jednim muzičarem. Bilo je svega, i svađe, i tuče, i rastavljanja. Odlično smo funkcionirali sve dok se nije pojavila ljubomora. Mladost - ludost. Iz te veze rodio se sin", objašnjava Šemsa.

O "JUŽNOM VJETRU"

Nakon sedam godina pjevanja u kafani prvu singlicu snimila je sa Šabanom Šaulićem i Radetom Vučkovićem.

"Ali, ni tada nisam napustila kafanu. Bila sam se navikla na taj tempo, nisu me interesovali koncerti. Taj singl bio je zapažen, a niko nije znao ko je otpjevao pjesmu 'Otišla je ljubav s našeg kućnog praga'. U tom periodu nije bilo reklama, koje su promovisale izdanja, a moja boja glasa ličila je na boju glasa Branke Stanarčić. Često su mi znali naručiti tu pjesmu, misleći da je Branka pjeva, a ne ja. I kad je otpjevam često su mi govorili: 'Svaka ti čast. Pjevaš je kao Branka'. Na to sam se često zezala s gostima kazavši im: 'Jesam li je dobro skinula'", priča Šemsa.

Do 1981. godine pjevala je u restoranima, dok nije srela Miodraga Ilića.

"On je svirao na mojoj prvoj singlici, jer je tada bio član orkestra Ace Stepića. Kazao mi je da se raspitivao o meni i preko njegovog imenjaka i prezimenjaka, tada poznatog tekstopisca. Prilikom mog nastupa u Šapcu, njegov imenjak i prezimenjak mi je rekao da je Miodrag Ilić zainteresovan za mene. Uspostavili smo kontakt i 1981. godine postajem član 'Južnog vjetra'. S njima sam snimila prvi LP, 'Vjerna u ljubavi'. Tako je startala moja karijera", kaže Šemsa. Sjeća se brojnih koncerata, a posebno jednog u zatvoru u Foči.

"U publici sam vidjela jednog momka koji je imao tetovažu s mojom slikom na grudima. Taj momak dao mi je cvijet koji i danas čuvam", prisjeća se Šemsa.

Najljepše trenutke u karijeri doživjela je, kaže, upravo s "Južnim vjetrom". Nakon njihovog raspada jedno vrijeme nije snimala ništa.

"Bilo mi je žao kada smo se raspali. Jer su mi svi u 'Južnom vjetru' bili podjednako dragi. Nisam mogla da zamislim da ne postoji taj orkestar", sa sjetom kaže Šemsa. Napravila je pet godina pauzu i snimanje joj, kaže, nije nedostajalo, jer ima dovoljno hitova. Pjevala je, kaže, na humanitarnim koncertima širom svijeta. Ali, bez "Južnog vjetra".

"Tih pet godina predstavlja šupljinu u mom srcu i mozgu. To je najteži period u mom životu", povjerava Šemsa. Tokom ove godine ona će se vratiti u studio da snimi novi album.

"Vrijeme mi je da nešto izdam. Bit će to album prepun dobrih hitova poznatih bh. i srbijanskih tekstopisaca. Onda ću krenuti na promotivne koncerte širom svijeta", završava Suljakovićeva.

Ljubav prema životinjama
Folk dama voli životinje. Ima dva psa - pekinezera i dvije mačke.

"Jedno vrijeme živjeli su sa mnom pod istim krovom, ali kad su unučad došla na svijet, preselila sam ih u šupu i dvorište. Nedavno mi je snaha donijela jednu macu. Pokupila je s ulice. S obzirom da je još mala, živi sa mnom u kući u hodniku gdje sam joj namjestila dekicu na kojoj spava. U mojoj tašni uvijek ima hrane za pse i mačke. Kada na ulici vidim macu ili cuku iz tašne izvadim kesu i nahranim ih", kaže Šemsa.

Operisala nos i podočnjake
Šemsa se ne stidi otkriti da je uradila estetske korekcije na licu.

"Imala sam dvije korekcije na licu. Operisala sam nos i podočnjake. Imala sam devijaciju nosa, jer sam kao mala djevojčica bila živahna. Zbog te devijacije nisam mogla disati noću. A to je štetilo i mom poslu. Onda sam napravila korekciju i na podočnjacima. Naš posao je naporan - pjevate noću, često ne spavate zbog čega se i stvaraju podočnjaci. Uvijek bih uradila neku korekciju na licu. Ali, dizanje grudi ili rebara za mene je neprihvatljivo. Sada možeš kupiti dobar grudnjak koji će ti podići grudi"

Nema komentara:

Objavi komentar

Ostavite Vaš Komentar